L’arribada i el desplegament de les TIC a les aules, permet un avanç en l’educació a totes aquelles aules, escoles, nivells educatius, etc. Independentment de la seva ubicació al territori, la tipologia d’alumnat, el professorat... Oferint un gran ventall de possibilitats, eines, recursos... en igualtat de condicions per tothom. Com a futurs educadors/es i professors/es, pensem que és el nostre deure i obligació formar-nos i conèixer totes aquelles possibilitats que ofereixen aquestes eines, per tal de poder posteriorment, aplicar-ho a les aules. El fet d’incorporar aquestes eines interactives a l’aula, són molt valuoses a l’hora de motivar a l’alumne i el seu auto-aprenentatge, des del nostre punt de vista, aquest model pot ser molt més enriquidor tant per l’educador o professor com per l’alumne.
Tot i això, el desplegament de les TIC també pot representar un retrocés en l’ensenyament si no s’utilitzen de forma adient. Una presentació recolzada amb una eina com pot ser una pissarra digital o un powerpoint, queda evidentment enriquida i pot ser molt motivant per l’alumne, però si aquest powerpoint s’utilitza de llibre de text, tornem a tenir una manera d’ensenyar massa tradicional, amb un llibre, un professor que ensenya i uns alumnes que només escolten. Per tant, la nostra funció haurà de ser, més que incorporar les TIC, fer un bon ús d’elles. Així, el nostre repte de futur serà trobar la combinació idònia entre aquestes noves eines i les tradicionals, per tal de no perdre aspectes bàsics com són l'ortografia, l'aprofundiment de la matèria, entre altres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario